Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Gyermek Lelkisegély Szolgálatok Világnapja

Május 17-én ünnepeljük a gyermek lelkisegély-szolgálatok nemzetközi világnapját. A gyerekek, fiatalok számára létrehozott telefonokat összefogó a Child Helpline International alapító tagja a 116 111 európai harmonizált hívószámon elérhető Lelkisegély-vonalat működtető Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány.

A Child Helpline International célja a gyermeki jogok érvényesítése, a gyermekek védelme, meghallgatása és segítése. Világszerte tendencia, hogy a gyerektelefonok lépést tartva a tizenévesek kommunikációs szokásaival és a technika lehetőségeivel bővítsék szolgáltatásaikat. A Kék Vonal az online térben is biztosít konzultációs felületet a krízisben lévő tizenéveseknek.

Az alapítvány szakmai munkatársai egy nemzetközi kutatásba bekapcsolódva vizsgálták a tartalomelemzés módszerével az interaktív honlapjukra érkező segítség kérő leveleket. Az előzetes eredmények alapján is látszik, hogy a napi átlag írásos megkeresések száma egy év alatt megháromszorozódott, és hogy a telefonvonalakhoz képest is kiemelkedően nagy arányú a pszichés problémák miatt segítséget kérők száma.

A depresszióban, elmagányosodásban érintetteknek, az öngyilkossági gondolatokkal viaskodó tizenéveseknek és fiatal felnőtteknek sokszor még a hangjuk vállalása is magas küszöb. Van akinek és van amiről könnyebb írni, mint beszélni. Visszatérő szomorú tapasztalat, hogy a lelki gondokkal küzdő fiataloknak nincs elérhető és megfizethető terápiás lehetősége.

OS
 

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 


Utolsó kép


Hirdetés



Archívum

Naptár
<< Július / 2017 >>


Statisztika

Most: 10
Összes: 1804499
30 nap: 21393
24 óra: 603