Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az ADHD-s gyermekek és családok mindennapi gondjairól

pillangok.jpgKérjük Balog Miniszter Urat és minisztériumát számoljanak velünk a kerekasztal beszélgetésekben.

Gyermekeink hellyel-közzel SNI tartományba tartoznak, többségük azonban nagyon magas intelligencia szinttel rendelkezik, mégis a deviáns gyermekek közé sorolják, sok a megalázás, -indokolatlan büntetés,  - kiközösítés - rágalmazás - szülői-tanári közösség gyerek, család ellen hangolása,  - fenyegetés , nem ritka a tettlegesség, feljelentés, az  elfogadás,   - magántanulóságba ,  - bentlakásos iskolába - iskolaváltásra való kényszerítés - lelki terror,  nem maradhatnak napköziben, - nem viszik osztálykirándulásra.

Nagyon gyakran akarják gyermekeinket magántanulósítani, de a feltételek nincsenek megteremtve, kérjük ennek felülvizsgálatát! A kormány rendeljen megfelelő járadékot a szülőknek (ha a szülő nem dolgozik, hogyan tudná eltartani, tanítatni gyermekét?)

ADHD a leginkább visszautasított és félreértett pszichiátriai állapot Európában!!!!

Sok ember nem hisz az ADHD létezésében. Ezért, ha ez nem létezik, nem is érthetik az emberek, miért kéne erre kezelés.

Fontos tehát, hogy láthatóvá tegyük ezt a  zavart (betegséget)  a társadalom számára! Ha az ADHD-t idejében felismerik, diagnosztizálják és megfelelő terápiában, kezelésben részesítik az ADHD-és gyereket, akkor jobb oktatást kaphatnak, ami a munkahelyi elhelyezkedésüket is segíti, jobbak lehetnek a családi és egyéni kapcsolataik is.

Ez egy olyan állapot (betegség), ami több invesztálást igényel, és azt gondolom, hogy a tanároknak, pszichológusoknak, kriminalistáknak összefogva kell a társadalom szemét felnyitni és több figyelmet az ADHD-ra irányítani és annak komolyabb támogatására felhívni a figyelmet.  

Az idősebb korban felismert ADHD-val még nehezebb a helyzet, hasonlóképpen bármely olyan nehéz élethelyzethez és betegséghez , amelyet későn ismerünk fel,  egy felnőtt esetében is fontos felismerni, ha olyan jeleket produkál, amely mutatja, hogy segítségre van szüksége, hogy a bűnözővé válását megelőzzük, elkerüljük. Tehát, a korai diagnózisa egy láthatatlan betegség láthatóvá tételének megelőzheti a bajt.

Az a meghatározás, hogy „láthatatlan betegség” gyakran használatos az ADHD meghatározására a tudáshiány és a széles körű társadalmi stigmák miatt. A mentális egészségi rendellenességek között az ADHD a leginkább elutasított és félreértett Európában. Az ADHD aránya kb. 20:1-hez a gyerekek és serdülők között Európában, nagyon sok esetben ez felnőtt korban is folytatódik. Jelenleg, a nem kezelt, vagy nem megfelelően kezelt ADHD esetek miatt, a betegség jelentős plusz kiadásokat és terheket okoz ezzel a társadalom számára.   

Ezeket a gyermekeket az oktatás nem tudja megtartani, többszöri iskolaváltásra, alapítványi iskolákba, magántanulói státuszba kényszerülnek ami a családoknak jelentős megterhelés, ha nem a körzeti iskolába járnak, az utazási költséget is okoz a családoknak mivel nem kaphatnak támogatást, az ingyenes oktatás súlyos anyagi terheket ró a családokra.    

2010-ben a Corvinus Egyetem Lépéskényszer c .tanulmányát közzétéve felhívtuk a döntéshozók figyelmét is,  óriási médianyilvánosság volt, de nem történt változás….  

A figyelemzavar-hiperaktivitás nem egy múló állapot, hanem markáns temperamentum mintázat,  krónikus, élethosszig fennálló nehézség, sajátos viszonyulás. A tanulási nehézségek egyik leggyakoribb oka a figyelemhiányos hiperaktivitási zavar.

Legalább 70 ezer gyermek, felnőtt küzd ezzel a problémával, többségük pedig  segítséget sem kap.  

Szomorú statisztika, hogy a bűnözésben vizsgált 14 év körüli gyermekek 60 % kezeletlen ADHD-s

A tanulási nehézségek adódhatnak a zavar két külön, vagy kombinált tüneteiből:  Hiperaktivitás, impulzivitás, de a vezető tünet mindig a figyelem-zavar. Ezzel szemben kevésbé ismert az ADHD másik fajtája, ahol a csendesnek, lassúnak és álmodozónak gondolt gyermekek figyelmét a külvilág vonja el a tananyagról.

A nem kezelt betegség okozta járulékos kiadások és veszteségek éves szinten  33 milliárd forintra rúgnak, amelyek főként az oktatási, az egészségügyi-ellátási és az igazságszolgáltatási rendszereket sújtják.

Az ADHD a gyermekpopuláció 1-5%-át érinti, azaz minden átlagos óvodai csoportban, iskolai osztályban egy-két ADHD érintett gyermekkel lehet számolni. Az ADHD bár gyermekpszichiátria eltérés, mégis jelentőségét elsősorban az adja, hogy súlyos veszélyeztető tényező a gyermekek pszichés fejlődése szempontjából.

Amennyiben az érintett gyermekek megfelelő komplex pedagógiai, gyógypedagógiai, pszichológiai, orvosi ellátásban részesülnek, egészséges társaikhoz hasonlóan eredményes, kiegyensúlyozott felnőttkorra számíthatnak. Megfelelő segítség, fejlesztés, kezelés hiányában már gyermek-serdülőkorban is másodlagos pszichés zavarok kialakulása valószínűsíthető. A gyermekek különösen veszélyeztetettek hangulatzavar, szorongás, agresszív megnyilvánulásokkal, szabályszegő magatartással járó viselkedészavar, személyiségzavar szempontjából. Nem ritkán felnőtt korban képtelenné válnak a társadalomba való beilleszkedésre, tartós munkavállalásra. Sok esetben, egész életünkben a társadalom támogatására, anyagi segítségnyújtásra szorulnak.    

A jelenlegi infrastruktúra nem alkalmas arra, hogy  az érintett pszichés zavarral küzdő gyermekek számára  egyénre szabott oktatási feltételeket teremtsen, illetve, hogy biztosíthassa az egészséges gyermekek jogát az oktatás a tanuláshoz. Az infrastukturális hiányosságok nagy terhet rónak a pedagógusokra, akik nem tudják hivatásukat megfelelően ellátni, s ettől a frusztráció és a stressz folyamatosan jelen van a munkájukban. A figyelem zavarral, hiperaktivitással küzdő gyermek, sajátos személyiségjegyeik, magatartászavaruk révén zavarják az iskolai osztályközösségeket.

A pedagógusok nincsenek birtokában olyan hatékony eszközöknek, mellyel  a sajátos tünetek okozta konfliktusokat rendezni tudnák.. A hiperaktivitással küzdő gyermekek a túlzott elvárásokra, nem megfelelő pedagógiai környezetre folyamatos frusztrációval reagálnak, önértékelésük, önbizalmuk folyamatosan sérül, amely további pszichés problémák (pl. depresszió, magatartászavar, stb.) kialakulásához vezethetnek.

A gyerekek óriási kihívást jelentenek mind a családban mind az oktatási rendszerben. Ellátásuk gyakran reménytelen, és az egészséges gyermekek védelmére hivatkozva az iskolák a gyermek más intézményben történő elhelyezését, vagy ennek hiányában magántanulói jogviszonyt javasolják.  

ADHD-Magyarország Alapítvány

A petíció teljes szövege, a megoldási javaslatokkal együtt, ide kattintva elolvasható, és maga a petíció is ugyanitt írható alá.

 
 


Utolsó kép


Hirdetés



Archívum

Naptár
<< Június / 2017 >>


Statisztika

Most: 12
Összes: 1804501
30 nap: 21391
24 óra: 605