Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az E-kártya - és ami mögötte van .....

borton.jpg2016. januárjától kötelezően bevezetik Magyarországon az e-kártyát, mely négy-öt jelenlegi kártyát egyesít majd. 

FONTOS INFORMÁCIÓK! OLVASD EL!

MÉG 2015-ben CSERÉLD LE A SZEMÉLYI-IGAZOLVÁNYODAT!

SZÓLJ RÓLA MINÉL TÖBBEKNEK!

Az e-kártya költségvetési terhei: 2015-ben 3.4 milliárd Ft, 2016-tól 2.1 milliárd Ft/év

Ekkora költségvetésből egészen más fejlesztési prioritásokat kívánna a mai információalapú társadalom.

Az e-kártya elõtt, az arra szánt költségvetésből jóval előbb megvalósítandó internet -alapú szimmetrikus biztonságra épülő e-hálózati rendszerek:

- e-távmunka, 

- e-távoktatás, 

- intelligens e-kommunikáció, 

- e-demokrácia.

Az állampolgári jogok (információs önrendelkezés) állami csorbítása, az „egyszerűbb ügyintézés és személyes kényelem” PR zászlaja alatt. 

"Az ujjlenyomat és a fénykép se lesz biometrikus, az azonosítás csupán vizuálisan, és nem kódok alapján történik majd.”

Mindezt a 21. század második évtizedének közepén, abban a digitális világban, amelyben köztudott, hogy minden digitálisan tárolt kép (hang) maga is egyedi azonosításra alkalmas „kód”. Az pedig ugyanennek a hatalomnak nem titkolt „bűnmegelőzési programjában” szerepel, hogy központi arcképnyilvántartást hoz létre, amelyben MINDEN MAGYAR ÁLLAMPOLGÁR ARCKÉPE szerepelni fog. De hiszen ez nem más, mint a 21. századi digitális technikával modernizált személyiszám-rendszer, ami alkotmányos jogainkra hivatkozással, majdnem 25 éve (1991. április 13.) betiltatott.

Az egyszerű állampolgár számára azért is megdöbbentő ez a felismerés, mert a társadalom 99 százaléka eddig csak olvasmányaiból, filmekből és a médiából értesült arról, hogy a rabosítás részét képezi az arckép és ujjlenyomat rögzítése egy nyilvántartó rendszerben. Mivel a rabosításra kerülő bűnelkövetők vétettek a társadalom szabályai ellen, érthető ha velük szemben a hatalom asszimmetrikus kényszert alkalmaz (éppen a 99% érdekében). 

NEM KÖLTŐI KÉRDÉS: 

Vajon a 99% törvénytisztelő állampolgár ki ellen vétett, hogy kötelezően részt kell vennie ebben a rabosítási eljárásban?

AMI A SZAKÉRTŐI AGGÁLYOKBÓL KIMARADT:

(Információbiztonsági kritika a kriptográfus szemével.)

KI AZ E-KÁRTYA TULAJDONOSA?

Ugyanis az állampolgár több ezer forintért megvásárolja egy plasztik kártyán a saját adatait és a kártyán elhelyezett mikroszámítógépet (chipet), miközben egyikhez sincs SAJÁT HOZZÁFÉRÉSE. Mindenki csak arról beszél, hogy az állami szervek hogyan férhetnek majd hozzá az e-kártyán tárolt adatokhoz. Ez azonban az információbiztonságnak csupán az egyik oldala, mivel eltereli a figyelmet arról, hogy a deklarált kártyatulajdonos, azaz az állampolgár hogyan férhet hozzá a saját e-kártyáján tárolt adatokhoz? 

Arról nem is beszélve, hogy bármely munkahelyi, vagy akár otthoni számítógépen a legapróbb tevékenységeket is naplózza a rendszer, amely napló-filehoz való hozzáférés  mindenki számára természetes. Az e-kártya igazolvány esetében kénytelenek vagyunk BIZALMI ELV ALAPJÁN elfogadni, hogy a kártyánkat az arra jogosult szervek csak arra használják amire szabad (nem amire lehet!).

Vagyis az állampolgár már nem csak marionett bábuként kiszolgáltatottja a hatalomnak, hanem olyan helyzetbe került, mint a kisgyerek, aki perselyben gyűjtögeti a zsebpénzét, de a persely kulcsa a szülőnél van, így a pénz felhasználásáról is ő dönt. 

A személyünkhöz kötődő adatok, információk esetében azonban még súlyosabb a helyzet, ezeket ugyanis NEM KAPTUK, HANEM EREDENDŐEN A MIÉNK! Ezért lett az információs önrendelkezés alkotmányos alapjog. Tehát ebben az esetben a hatalom és az állampolgár viszonyában éppen a marionett bábuval ellentétes asszimetria lenne indokolt.

Márpedig minden biztonsági rendszer leggyengébb láncszeme az ember. Ezért az információs társadalom óriási technikai kapacitásait, a digitalizáció mindent behálózó módszereit és eszközrendszerét, részben arra kéne felhasználni,hogy az állampolgárok biztonságát legalább annyira növelje, mint a hatalomét.

ZÁRSZÓ (helyett) 

E dolgozat célja, azt megmutatni, hogy az e-kártya, mint intelligens chipkártya magában rejti az állampolgárok információs önrendelkezési alapjogának lehetőségét. Azonban a magyarországi állampolgári e-kártya igazolvány 2016. január 1-től KÖTELEZŐEN ELRENDELT MEGVALÓSÍTÁSA ennek éppen az ellenkezőjéhez, a TÖMEGES RABOSÍTÁSHOZ vezet. 

Amíg az állampolgárok szimmetrikus információs biztonsága, azaz az információs  önrendelkezés alapjoga, a hatalom jóindulatától függ és nem az emberi tényezőt maximálisan kiszűrő információbiztonsági eszközök és protokollok alkalmazásán, addig egyetlen  eszközünk marad: e folyamat lassítása, mint ÁLLAMPOLGÁRI ENGEDETLENSÉG TÖRVÉNYESEN.

A TÖRVÉNYES ÁLLAMPOLGÁRI ENGEDETLENSÉGRE MÉG 1 HÓNAP ÁLL RENDELKEZÉSRE (a pontos leírás hozzáférhető a következő linkeken:  http://www.titoktan.hu/_raktar/AllampolgariEngedetlenseg.htm

http://www.titoktan.hu/_raktar/e-kartya.htm

Ennek lényege:

MÉG 2015-ben CSERÉLD LE A SZEMÉLYI-IGAZOLVÁNYODAT (1.500,- Ft),

így biztosíthatjuk, hogy legközelebb csak 10 év múlva legyen esedékes annak az e-kártyára cserélése. 10 év alatt pedig akár még az állampolgárok és a kriptográfia szavát is meghallhatja a hatalom.

T. Dénes Tamás tanulmánya, ahol bővebben olvashatsz a szakértői aggályokról is és az idevonatkozó törvénytervezetről is: http://www.titoktan.hu/_raktar/e-kartya-cikk.pdf

OSZD MEG!

Állampolgári engedetlenség -törvényesen

 

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 


Utolsó kép


Hirdetés



Archívum

Naptár
<< Július / 2017 >>


Statisztika

Most: 22
Összes: 1804277
30 nap: 21467
24 óra: 613